Banktransacties verrijken
Invers is bekend om zijn unieke vermogen om details in banktransacties te herkennen en te gebruiken om additionele informatie toe te voegen. Tot 95% (!) van de banktransacties wordt herkend en verrijkt met o.a. categorieën, tegenpartijdetails en andere specifieke kenmerken. Dit indrukwekkende percentage is gebaseerd op bijna 30 jaar ervaring en wordt bereikt door een combinatie van geavanceerde artifical intelligence, data matching en machine learning technieken.
Het belang van deze uitzonderlijke verrijking is het gebruik van de banktransacties in financiële analyses dat ons in staat stelt om uitgebreide en diepgaande analyses uit te voeren. Met nauwkeurige en gedetailleerde verrijking zijn financiële analyses betrouwbaarder om te gebruiken in acceptatieprocessen.
Services
CONSUMENTEN BANKTRANSACTIES
Gedetailleerde verrijking tot 95%
Consumenten Banktransacties
Banktransacties van betaalrekeningen vertellen veel over de financiële situatie van een consument en/of huishouden. De service herkent kleine details die iets extra's over de banktransacties zeggen. Daarna wordt extra informatie over leveranciers, contracten, verzekeringen, winkels, restaurants, etc toegevoegd. De service herkent en verrijkt tot 95% van de banktransacties en voegt informatie op alle 3 de niveaus toe: De geregistreerde bedrijfsnaam van de tegenpartij, inclusief adres, postcode, plaats en de geolocatie. Één van de meer dan 200 uiteenlopende inkomsten- of bestedingscategorieën. Uitgebreide kenmerken van de transacties, zoals "inkomstenbelasting", "Vooraanslag" en "2024".
ZAKELIJKE BANKTRANSACTIES
Herkennen van klanten en leveranciers
Zakelijke Banktransacties
Banktransacties van zakelijk rekeningen vragen om een andere aanpak. Verrijking is veel meer context afhankelijk. Ook deze service herkent kleine details die iets extra's over de zakelijke banktransacties zeggen. Er wordt gekeken naar leverancier en klanten; het effect ervan op omzet en kosten. De service herkent en verrijkt ongeveer 80% van de zakelijke banktransacties en voegt informatie op alle 3 de niveaus toe: De geregistreerde bedrijfsnaam van de tegenpartij, inclusief belangrijke KvK gegevens en locatie. Één van de meer dan 200 uiteenlopende inkomsten- of bestedingscategorieën. De categorieën zijn zoveel mogelijk afgestemd het Standaard Grootboek Schema zoals dat door veel boekhoudpakketten wordt gebruikt. Uitgebreide kenmerken van de zakelijke banktransacties, zoals "omzetbelasting", "Boete" en "Q1 - 2024".
DATAFILTERING
Alleen relevante informatie
Datafiltering
PATROONHERKENNING
Geclusterde informatie
Patroonherkenning
Consumenten Banktransacties
Banktransacties van betaalrekeningen vertellen veel over de financiële situatie van een consument en/of huishouden. De service herkent kleine details die iets extra's over de banktransacties zeggen. Daarna wordt extra informatie over leveranciers, contracten, verzekeringen, winkels, restaurants, etc toegevoegd. De service herkent en verrijkt tot 95% van de banktransacties en voegt informatie op alle 3 de niveaus toe: De geregistreerde bedrijfsnaam van de tegenpartij, inclusief adres, postcode, plaats en de geolocatie. Één van de meer dan 200 uiteenlopende inkomsten- of bestedingscategorieën. Uitgebreide kenmerken van de transacties, zoals "inkomstenbelasting", "Vooraanslag" en "2024".
Zakelijke Banktransacties
Banktransacties van zakelijk rekeningen vragen om een andere aanpak. Verrijking is veel meer context afhankelijk. Ook deze service herkent kleine details die iets extra's over de zakelijke banktransacties zeggen. Er wordt gekeken naar leverancier en klanten; het effect ervan op omzet en kosten. De service herkent en verrijkt ongeveer 80% van de zakelijke banktransacties en voegt informatie op alle 3 de niveaus toe: De geregistreerde bedrijfsnaam van de tegenpartij, inclusief belangrijke KvK gegevens en locatie. Één van de meer dan 200 uiteenlopende inkomsten- of bestedingscategorieën. De categorieën zijn zoveel mogelijk afgestemd het Standaard Grootboek Schema zoals dat door veel boekhoudpakketten wordt gebruikt. Uitgebreide kenmerken van de zakelijke banktransacties, zoals "omzetbelasting", "Boete" en "Q1 - 2024".
Datafiltering
Patroonherkenning
Categorieën
Invers verrijkt banktransacties door het toevoegen van meer dan 200 verschillende categorieën die kunnen worden gemapt tot ieder gewenst schema.
Categorieën variëren van alledaagse consumentenbestedingen zoals boodschappen, restaurantbezoeken en abonnementen tot gespecialiseerde zakelijke kostenposten zoals kantoorbenodigdheden, professionele diensten en zakelijke reiskosten.
Door het hoge detailniveau herkennen wij bijvoorbeeld niet alleen “Verzekeringen”, maar alle verschillende soorten verzekeringen. En juist deze uitgebreide categorisering biedt een veel diepgaander inzicht in het financiële gedrag.
Tegenpartijen
Een andere soort verrijking is gedetailleerde informatie over de tegenpartijen.
Dit houdt in dat aan banktransacties specifieke gegevens over de andere partij betrokken worden toegevoegd. De informatie varieert van Naam, IBAN, KvK gegevens, NAW gegevens tot Geolocatie. Heeft zorgt voor een vollediger beeld van financiële interacties.
Deze extra laag van inzicht en duidelijkheid is essentieel voor betrouwbare financiële analyses. Denk aan de afhankelijkheid van de belangrijkste afnemers en leveranciers of bij wie er bijvoorbeeld incassoprocedures lopen.
Kenmerken
Invers heeft zich ook gespecialiseerd in het herkennen en interpreteren van andere kenmerken uit individuele banktransacties. Details zijn hiervoor van groot belang zijn. Dat kunnen details over belastingbetalingen zijn (jaar, soort, tijdvak, status), maar ook informatie over een auto (kenteken, leeftijd, verzekering), of de samenstelling van een gezin (aantal kostwinners en kinderen).
De drie assen van verrijking maken het onze partners mogelijk om diepgaande inzichten in financiële patronen en gewoonten samen te stellen wat essentieel is om consumenten en bedrijven te begrijpen.
Begin met Open Banking
Benieuwd naar de mogelijkheden en kansen voor uw bedrijf? In een vrijblijvende live demo laten wij zien hoe Open Banking in zijn werk gaat en wat het uw organisatie kan brengen.
- Alle banktransacties worden verrijkt tot wel 95% (!)
- Een hogere klanttevredenheid bij uw klanten
- Tijdsbesparing door de grotere efficiëntie
- Hogere klant acceptatiegraad
- Veel sneller resultaat